Tävling i Mjölby 11/1

Årets första tävling. Det gick riktigt bra och det var faktiskt värt en hel dag i ösregn och lergegga!
 
L.D (70cm) bed. A
 
Eftersom Viola inte hade tävlat sedan i somras och dessutom knappt hoppats fick hon börja litet och snällt. Hon var väldigt fin, jag blev lite förvånad att hon var så lugn när vi gick in på framhoppningen. Fortfarande pigg, men väldigt cool och fokuserad.
 
På banan var hon riktigt fin! Pluppade över de små hindren hur enkelt som helst och var dessutom underbart fin mellan dem. Se och njut!
 
L.C (80cm) bed. A Stil
 
På framhoppningen till L.C:n kände jag att hon började bli lite mer taggad. Jag tror att det antingen beror på att hon märkte att det blev lite högre och trodde att hon behövde ta det på fart istället för styrka eller att hon började bli lite trött och visade det genom att springa på lite bättre.
 
På banan tyckte jag de första hindren att jag inte fick in något flyt, det blev lite av och på, men att vi kom in i det efter fyran. När jag har tittat på filmen tycker jag dock att känslan i början var värre än vad det såg ut på filmen. När vi hade hoppat några hinder tyckte jag att vi hade kommit in i rytmen igen och jag fick en bra känsla.
Det här rundan fick hon till några riktigt bra språng också!
 
Vi fick totalt 49 stilpoäng och kom tvåa, endast 0,5 poäng ifrån segraren! Fina tjejen! Det här var dessutom våran första felfria L.C :)
 
P.s Det speakern säger i slutet av rundan stämmer, Viola är till salu! En riktig guldponny!
 
 
L.B (90cm) bed.A:0/A:0
 
Nu fick Veronica också komma ut och lufta sig. Vi kom på när vi var på tävlingen att hon hade ju inte tävlat sen vi var i Ljungby, dvs i mitten av september.
 
Hon kändes superfin! Jag hade dock lite dålig galopp på framhoppningen och vågade inte riktigt sätta igång den ordentligt då en häst gick omkull när jag red pga det dåliga underlaget.
På banan var hon jättefin. Jag fick en bra känsla och hon var med på noterna. I omhoppningen satsade jag faktiskt lite, tog lite snåla svängar, men absolut inget taskigt. Vi fick en liten miss när jag galopperade på på en linje och kom på ett halvt galoppsprång, men vi var ändå felfria och kom 6:a :)
 
L.A (100cm) bed A:0
 
Den här rundan vill jag glömma lite Jag red inte så bra som jag borde, jag var okoncentrerad av en anledning. I början gick det bra och hon gjorde superfina språng! Till 5:an red jag ut henne, hon blev lång och jag höll nästan inte om henne. Då stannade hon och jag blev jättebesviken. Vi hoppade felfritt resten, men det var riktigt trist. Nästa tävling ska jag rida hela vägen. Det är så tråkigt när det blir någon form av missförstånd när det går så bra. Jaja, nya tag.
 
Tre rosetter av fyra möjliga är inget att klaga på heller :)
 

0 Kommentarer till "Tävling i Mjölby 11/1"

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0