Sista dagen på lovet

Idag på morgonen / förmiddagen red jag Gunvald. Eftersom han egentligen har någon sorts semester eller aktiv vila, så har jag ju nästan bara skrittat ut på honom de senaste 2-3 veckorna. Men idag red jag honom lite på banan eftersom jag börjar skolan nu och då kan jag inte rida 2-3 hästar om dagen och dessutom ska det bli kallt och frysa, vilket gör att jag inte kan trimma hemma på flera veckor, så det kan vara skönt att bara rida igenom honom lite då. 
Han var pigg, såklart, men jag blev lite förvånad över att han var så mjuk och fin. Han kändes inte stel någonstans utan mjuk och villig. Man märker på honom att han egentligen vill komma igång lite nu, han gillar att jobba, men han ska få längta lite till! Min lilla finis! 

När jag hade ridit klart kom hovslagaren och skodde Gunde. Det gick bra, min kille var väldigt snäll. När man tänker efter har han utvecklats något enormt sedan han kom till oss, han var så galen när man skodde, så vi var tvugna att droga honom. Nu står han så snällt, visst ger jag honom lite mutor ibland, men det är mest i förebyggande syfte. ;)



På eftermiddagen åkte vi till Mantorp och mätte Veronica. Hon hade vuxit precis så mycket som hon skulle, hon blev 140,0, alltså maxad c-ponny :)  Vi hade även med oss mittkusinbarn Moa som hästskötare / vi var barnvakt ;)


 

0 Kommentarer till "Sista dagen på lovet"

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0