När inte ens hårda vindar får dig att falla

Veronica tyckte nog att jag var en väldigt elak matte idag när jag tog ut henne i mörkret och regnet och dessutom gick ut på ridbanan - och sa åt henne att jobba! 
Men jag hade inte så mycket val, jag behövde jobba igenom henne idag ordentligt inför tävlingen, och dessutom kommer jag kanske inte kunna rida ordentligt på länge då det ska bli kasst väder här. Det ska först regna massor, sen ska det bli jättekallt och komma snö.. Så det var ganska skönt att ha ridit igenom henne ordentligt idag iallafall, även om hon kanske tyckte att jag borde låtit henne vara ;)

Hon var lite stel, framför allt i vänstersidan, men annars var hon fin och hon lossnade helt mot slutet. Skritten och traven var jättebra, men galoppen var hon lite springig i. Efter att jag ridit henne ett tag, fått lite hjälp av mamma på marken och sänkt kraven något kändes det bra och då avslutade vi, genomblöta båda två!

Sedan longerade mamma Viola. Hon var jättefin, pigg men fin. Hon är härlig att arbeta med, har alltid samma positiva inställning och vill göra rätt! :)



0 Kommentarer till "När inte ens hårda vindar får dig att falla"

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0