My songs know what you did in the dark

Som sagt har alla ponnysarna motionerats idag och alla gick riktigt bra!
 
Först red jag Viola. Jag skrittade fram i skogen och sen fick hon jobba lite i snön på ett gärde här hemma. Redan från början kände jag att hon kändes lugn, liksom avslappnad. Ändå var hon fortfarande pigg och glad, utan att vara för på.
Det är häftigt hur mycket ridbarhet det finns i en så liten ponny! Hon har dessutom världens härligaste inställning, hon vill arbeta och hon vill göra rätt! Jag jobbade mest på att hon skulle hålla det tempo jag bad henne om och lite övergångar. Sen blev det lite galoppombyten och tempoväxlingar på det. Hon är väldigt lättlärd, första gången jag bad henne att byta galopp gjorde hon det, och rent!
Hoppas, hoppas, hoppas att vi hittar en duktig liten ryttare till henne, som kan utnyttja hennes talanger och ha kul tillsammans med henne. Tänk om jag skulle vara fem år yngre och få Viola, viken dröm! Hon är verkligen en guldponny som kan gå hur långt som helst! Med andra ord är jag otroligt nöjd med dagens ridpass :D
 
Sedan red jag Gunde och mamma red Veronica. Vi skrittade ut en ganska lång tur först och sedan red jag på gärdet med Gunvald. Jag har egentligen inte ridit honom ordentligt på kanske en månad, men det känns som att det börjar bli dags att sätta igång honom lite mer nu!
Och han var så himla fin! Mjuk, avspänd och ville verkligen jobba. Han har nog saknat det de här veckorna. Min älskade prins, undrar om man någonsin skulle kunna tröttna på honom?! Stjärnan!
 
Aska red jag i skogen barbacka. Vi travade och galopperade en hel del och hon var väldigt pigg. Hon älskar att få busa lite, men skulle aldrig hitta på några hyss. Som sötast är hon nog när hon hoppar över snöhögar haha, gulle!
 

0 Kommentarer till "My songs know what you did in the dark"

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0