Mina mål för 2014

Jag har funderat ut en hel del bra mål för mig 2014, både med hästarna och med mitt vardagsliv. 

Hästrealerat:

* Kvala Vinca till Ungponnychampionatet och UngponnySM, dvs debutera l.a och rida två resp. tre felfria rundor 

* Sätta nollor i MsvB och att hon känns stadig på så höga hinder

* Ha kul med Gunde, ha flyt och få en hel del placeringar och vinster.

* Utvecklas mer i min ridning, bland annat få ännu stadigare händer och bli bättre på att bedöma avstånd. 

* Bli bättre med avstånd och galoppsprång på relaterade avstånd på tävling.

Privat:

* Verkligen sköta skolan nu sista terminen i 9:an. Jag vet att jag kan höja mig åtminstone ett snäpp i flera ämnen. Ska vara positiv och inte klaga på att få plugga lite extra.

* Se till att göra saker direkt. Jag har väldigt lätt för att skjuta upp saker. Går upp 10 minuter senare än vad jag har tänkt, kanske tittar på telefonen en stund innan jag går ut till stallet eller tittar på tv för att "jag kan plugga imorgon". Jag ska göra saker direkt, för då får man också mer tid över i slutändan. :)

Drömmål då?

Jag har inga speciella drömmål med resultat osv med hästarna. Eller visst, det skulle vara ruskigt kul att vinna ungponnySM med Vinca eller vinna nationella starter i MsvB med Veronica, men det är sånt vi tar då. Jag gillar inte att ta för stora saker som "mål" eftersom man då blir besviken om man inte uppnår dem.

Men ett drömmål har jag. Det är att hitta en riktigt fin storhäst, helst en unghäst, att jobba med under året och ha startklar till hösten eller 2015... :) Men vi får se, ska mest satsa på ponnyerna i år iallafall :)

Hoppas ni vill följa med på min resa. 2014 ska jag göra  super!



0 Kommentarer till "Mina mål för 2014"

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0