Just to say what I need to say

Idag började jag med att rida Veronica. Jag red på ett gärde här hemma. Hon var pigg, men på ett positivt sätt och hon var väldigt mjuk. Hon var väldigt bärig i formen, framför allt i traven. Det kändes som att jag kunde rida henne på ett bra sätt och trycka på ordentligt, och då får hon så himla härliga och luftiga rörelser! Superkull att rida när man verkligen kan trycka å ordentligt.
Jag märkte att hon var glad också, för hon bockade lite i första galoppen! Men hon är å söt, för hon gör det verkligen bara i början, liksom för att visa att det är kul, haha! Galoppen blev riktigt fin sen också!
 
Sedan gjorde jag och mamma ett litet "byte". Hon skrittade av Veronica i skogen och ag skrittade fram Viola. Hon känns faktiskt mer cool för varje dag som går och det är väldigt skönt, hon har nog börjat landa mer och mer nu.
 
Jag red henne på gärdet också, och la mycket fokus på att hon skulle göra som jag sa åt henne hela tiden. Säger jag skritt så är det verkligen skritt! Jag tycker att hon var väldigt fin, hon var såklart pigg när hon vilade igår också, men hon jobbade verkligen som jag ville. Det är jätteroligt nu när jag verkligen känner att hon utvecklas!
Jag jobbade dessutom mycket med övergångar och hon börjar bli så fin, håller alltid formen genom hela övergången. Fina lilla Viola:)
 

0 Kommentarer till "Just to say what I need to say"

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0