Hoppträning med Viola 28/1

Idag var vi iväg och hoppade Viola för Therese. Hon kändes väldigt lugn och avspänd från början idag, liksom det här var ju ingen big deal. Hon var jättefin på framridningen och under "framhoppningen" över bockar på serpentinbågar. Alltså verkligen superfin, hon lyssnar 1000 gånger bättre på mig nu, börjar förstå att det jag säger brukar bli bra och då får jag bestämma.

Sedan fortsatte vi att jobba mycket på en dogleg med 7 eller 8 galoppsprång imellan två oxrar. Det gjorde hon superbra, hon är ju inte så stark och balanserad ännu, så hon landar lite i obalans, men direkt får jag tag på henne och kan jobba galoppen! 

Vi hoppade också en annan liten båge, ett räcke stod snett igenom och så skulle man hoppa ut till ett annat räcke som stod på långsidan och det var 4 galoppsprång ut. Jag tänkte lite att "oj hur ska det här gå", för det hade varit jättesvårt för bara några veckor sedan, men nu hoppade hon in, jag fick räta upp mig lite och sen pluppade vi över det andra räcket också! Så himla duktig!
I slutet satte vi som vanligt ihop alla övningar till en liten bana. Hon var så himla fin, det känns som att jag bara sitter och skriver det efter varje träning, men hon är verkligen en superponny! Hon går från klarhet till klarhet, fina lilla Viola! :)



I helgen ska både Viola och Veronica (som förövrigt också var jättefin när jag red henne idag) få åka på banhoppnigsträning i Sjögestad :)

0 Kommentarer till "Hoppträning med Viola 28/1"

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0