Hoppträning med Viola 19/1

I morse var vi iväg med Viola till Sjögestad och tränade för Therese. 

Vi började med att träna på att rida rakt fram, vilket jag tycker är en ganska svår uppvärmning då man kan ha lite svårt att inverka på hästen då. Viola kändes fin, men lite stressad, vågade inte riktigt vila på steget. 

Som framhoppning galopperade vi över tre bockar över meddellinjen och red serpentinbågar över dem. Jag fick tänka på att titta dit jag skulle hela tiden och att Viola skulle vänta på bockarna, ett galoppsprång till hela tiden. Jag tycker att hon var jättefin!

Efter det jobbade vi lite på att rida rakt fram mellan en bock och ett hinder på långsidan, att hoppa en båge och så hoppade vi en liten serie, som en kombination med ett galoppsprång imellan med "hjälphinder - huvudhinder". Hon fick faktiskt hoppa några lite högre språng idag, och då börjar hon hoppa!   
Vi hoppade inte jättehögt, men ett par språng låg på drygt 1m och det klipper hon som ingenting! Fina lilla guldponnyn, hon har dessutom börjat hoppa med mycket bättre teknik! Jag är supernöjd, framför allt sista sprången var perfekta!





Några bilder från idag, printade  från film (därav kvalitén)

0 Kommentarer till "Hoppträning med Viola 19/1"

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0