Gymnasiebesök

Idag har jag varit på besök på två olika gymnasieskolor för att testa vilken jag trivs bäst på. Det känns som att det inte spelar någon roll vilken skola jag väljer för utbildningen, eftersom det känns som att de lär ut på ungefär samma sätt, utan det handlar ju om vilken skola jag trivs bäst på. De är ganska olika, Katedral är en väldigt stor skola med allt vad det innebär, det är mycket elever och klasser, och det är ju också många lärare. På Klara går det bara dryg 400 elever, så det är en väldigt liten skola.
Det jag tycker är ett minus är också att det varken ser ut eller känns riktigt som en skola, det ser ut som vilket lägenhetshus som helst typ. Då är Katedral mycket coolare för det ser typ ut som hogwarts haha ;) En sak som är plus på Katedral är också att jag kan få välja till specialidrott på det individuella valet i tvåan och trean och då få rida på "skoltid"!
 
Det var väldigt skönt att få den här dagen att verkligen känna efter och prova. Nu ska jag bara tänka och bestämma mig för vad jag vill... Jag tror i alla fall att det kommer bli sjukt kul att börja på gymnasiet sen, jag ser verkligen fram mot det! :)
 

0 Kommentarer till "Gymnasiebesök"

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0