Första januari

Året startande inte på bästa sätt då jag vaknade upp väldigt sent, vid 12 typ och var dunderförkyld, ont i halsen, huvudet och var snorig. Som tur var kände jag mig ändå ganska pigg, så på eftermiddagen red jag Viola, mamma gick med Aska och pappa gick med Sallie.  Vi gick en ganska lång tur, var ute i kanske 1,5 timme. Vi gick bland annat ner över kanalen och gick en bit på kanalabanken. Där trimmade jag Viola i trav och galopp, supermysigt precis bredvid vattnet! Hon var jättefin. Jag fortsatte att jobba på med att hon skulle göra som jag sa åt henne hela tiden, säger jag åt henne att fatta höger galopp är det inte okej att hon fattar vänster, även att vi bara är ute och rider i skogen. Hon börjar bli så pass stor att man kan ställa lite mer krav på henne nu. När vi hade gått över den andra bron och var påväg hemåt igenom vi till flera grusvägar där vi trimmade vidare. På ett ställe var det massor vattenpölar som Viola hoppade jättehögt över när vi galopperade. Hur söt liksom, man kan inte annat än älska hennes inställning! :)






0 Kommentarer till "Första januari"

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0