TT-kurs 5-6/1

Idag var vi iväg till Sjögestad för ännu en helgkurs. Vi hade med oss Viola och som vanligt började vi med markarbete.
Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva, för Viola var så himla fin. Det var mycket bommar så att man skulle behöva jobba ihop galoppen hela tiden men ändå hålla igång den. Vi tränade mycket på att rida rakt fram innanför spåret på bommar och även att vända rakt över meddellinjen över en liten studs/bomserie för att se till att man har med sig hästen.

Jag är så himla nöjd med Viola. Från att hon, när jag red henne för första gången för ett år sedan, var en racerponny som knappt visste vad det betydde att korta sin galopp, till att hon nu kan korta ihop sig och göra svåra övningar som är ännu svårare för de vuxna ponnyerna!

I slutet fick vi hoppa lite större några språng, bara på ett stigsprång och ett räcke. Hon var jättefin! Allting börjar falla på plats nu, hon kan korta sig, språngkurvan är där den ska nu... Det ska bli kul att se hur hon går imorgon när jag red igenom henne så ordentligt idag! :)



0 Kommentarer till "TT-kurs 5-6/1"

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0