The fears that once controlled me can't get to me at all

Idag blev det som sagt sen ridning efter årsmötet, vi kom ut först vid 8 på kvällen och red, men det var inte så farligt för banan vad jättebra och där kan man ju tända :) Jag red på Veronica och mamma red på Vinca. 

Veronica var jättefin, hon kändes mjuk och liksom lätt att rida. Jag tränade mycket på att rida några meter innanför spåret för att verkligen tvingas ta med mig yttersidan och hålla henne rak. Det blev också mycket övergångar. Jag är jättenöjd med henne, hon var så himla fin och följsam! Jag red dock inte så länge för att hon ska hoppträna imorgon och jag ville sitta upp på Vinca lite också.

Vinca kändes med fin. Henne vill jag få ihop lite med mer energi, nu när man kortar upp henne tappar hon nästan all energi och står mest och hoppar på stället. Jag vill att hon ska fortsätta med samma stora, fina rörelser utan att bli lång. Jag vill också få henne i en stadigare form, hon var lite vinglig igår och även i början idag, men mot slutet hade jag ett fint, lätt, jämt stöd i båda tyglarna. Vi ska också träna vidare på att få ihop henne till den där korta, men ärtiga galoppen när hon vara väntar på vad jag ska be henne att göra. 
Det kommer bli jättekul att träna vidare med henne nu, för hon är så himla fin!



0 Kommentarer till "The fears that once controlled me can't get to me at all"

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0