Say something I'm giving up on you

Känns faktiskt som att jag har hunnit med en hel del idag. Det är så skönt att verkligen ha en fixardag lite då och då. Idag har vi tagit ner hö och halm, vårstädat stallet, jag har raspat Askas hovar, ridit osvosv. Mellan det hann vi faktiskt in och tittade lite på OS när Sverige tog guld i herrstafetten! Sååå kul! Jag tycker faktiskt om att titta på sport, jag är säker på att om jag inte hade ridit hade jag varit väldigt engagerad i någon annan sport, men nu är ju ridning världens bästa sport (man får hålla på med hästar och det är dessutom inte döjobbigt ;)). 
Jag har också packat och vi har fixat extra, för vi ska åka till fjällen på tisdag så då är det skönt att ha allting klart!

Ridningen idag då. Först red jag Gunde och mamma gick med Veronica. Vi gick inte så långt, men vi gick iallafall ner till kanalen och gick där lite. Vi vill dock helst inte gå över bron med de skodda hästarna (det är halt och de kan fastna med skorna) så vi gick bara på våran sida.
När vi kom hem igen red jag Gunde på banan. Han var jättefin, men lite motig då det var väldigt blött och han gillar inte när det skvätter så mycket. Annars var han väldigt mjuk och kändes lydig. Det känns inte som att han har tappat så mycket nu under sin lilla viloperiod, men jag ska rulla lite extra i galopp varje pass nu så att han får riktigt bra kondis igen. Det är så himla kul att vara igång med honom igen, man har saknat att hinna jobba honom ordentligt!

Sedan red jag Aska och mamma gick med Viola. Vi gick ut ett varv i skogen. Det var jättemysigt, för solen tittade fram och det har smält så himla mycket nu, snacka om vårkänslor! Jag kunde trava och galoppera lite på en väg och Aska kändes finfin! Hon har fått lite mycket mat på sistone ser det ut som, för magen är rund och go', så hon behöver lite motion ;) 
Viola och Aska tycker dessutom väldigt mycket om varandra, så de tyckte att det var mysigt att få promenera ut tillsammans!




0 Kommentarer till "Say something I'm giving up on you"

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0