Nu vill jag uttrycka det i klartext

Idag gick det att rida på ridbanan ordentligt! Det var visserligen blött och det var några snöfläckar kvar här och var, men ändå! :D 

Jag började med att rida Gunde. Mamma gick med Viola och Askas medryttare red på Aska. Vi skrittade fram en liten tur i skogen och sen red vi på banan. Mamma longerade Viola då också. 
Gunde var jättefin! Han var mjuk och tyckte att det var roligt att få arbeta ordentligt. Han tyckte dock att det var lite för blött och var nog lite rädd att det skulle vara halt, så han var lite spänd och stod emot lite i galoppen. Annars är jag jättenöjd med honom! Han fick galoppera över ett kryss också och då blev han jätteglad! Han har inte sett hinder sen snön kom, så han är nog riktigt taggad nu! :)


Veronica fick också jobba lite idag. Det känns som att det var hur länge sedan som helst som jag red ett ordentligt dressyrpass, så det var verkligen skönt att kunna jobba igenom henne ordentligt!
Hon var jättefin, mycket finare än vad hon varit på länge. Hon var väldigt avspänd från början, vilket gjorde att jag kunde trycka på ordentligt och hon blir så himla härlig då, världens flashigaste rörelser! Det mesta var riktigt bra, så vi fortsatte att nöta på med övergångar, i det här fallet främst galoppfattningar och mycket med tempoväxlingar. Jag är jättenöjd med henne idag och hoppas att hon kommer fortsätta vara så fin fram till tävlingen! :)



0 Kommentarer till "Nu vill jag uttrycka det i klartext"

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0