Not a footprint to be seen

Idag har det varit full upp hela dagen. Vi åkte bil i mer än 8 timmar igår, och jag kan knappt sitta still så länge. Usch, det bara kryper i benen och man vill ut! Men vi kom hem ändå och då var det härligt att få träffa mina fina stjärnor efter flera dagar! Skönt att få längta lite efter dem!

Idag började jag med Veronica. Vi skrittade fram i skogen och då gick mamma med Viola också. Sedan red jag på banan. Hon var väldigt pigg eftersom hon har vilat en hel vecka nu pga att hon blev vaccinerad förra helgen. Men hon jobbade på riktigt fint ändå. Jag ville bara låta henne få jobba lite i låg och mjuk form i alla gångarter, satte inga krav på henne, utan ville bara att hon skulle få komma igång lite mjukt.

Sedan red jag Viola på banan. Hon har stått i några dagar nu när vi har varit borta också, så hon var med piggelin! Stundtals fick jag henne så till arbete så att hon var riktigt fin, men hon hade lite för mycket överskottsenergi annars. Inte så konstigt i och för sig, när hon har stått i flera dagar. 
När jag red Viola kom också Magdalena och hennes barnbarn Erik, så han fick rida lite på henne sen. Han var jätteduktig, skrittade runt på henne själv och fick henne att göra precis som han ville!

Sedan kom ju Vinca tillbaka, så jag red på henne ett varv. Det var jättekul, jag har verkligen saknat henne! Jag satt och log hela ridpasset!
Jag red några varv på banan när vi hade gått ett varv i skogen och hon kändes jättefin! Jag red mest runt för att känna lite på henne, och hon var pigg och lydig. Ska bli jättekul att få sätta igång henne nu!

Till sist red jag Gunde, bara på banan. Han har gått några gånger nu när vi har varit borta, men han kändes lite spänd så jag satte inga större krav på honom, utan lät honom mest pinna på i låg form. Han kändes fin, men som sagt ganska spänd och då är det bäst att låta honom mjuka upp sig och springa av sig lite och fortsätta nästa dag :)

Nu har vi alltså Gunde, Aska, Veronica och Vinca i stallet. Viola fick följa med Magdalena hem, för även fast att hon är jätterolig att rida och att vi båda har lärt oss mycket på den här tiden hon har varit hos mig nu, så är jag för stor för henne och hon skulle ha det roligare hos en mindre ryttare. Jag skulle ju egentligen bara haft henne i utbildningsyfte över jul, men hon blev uppenbarligen kvar längre ;) Fina lilla Viola, hoppas att vi hittar någon liten som kan ha roligt med henne! 

Nu är ju också sportlovet slut och jag ska till skolan imorgon... Det känns jättekonstigt, jag hade gärna haft lov en vecka till. Men jag har hunnit med mycket det här lovet och dessutom är det ju inte så långt kvar till påsk! :)



0 Kommentarer till "Not a footprint to be seen"

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0