Hoppträning Viola 5/2

Igår var vi som sagt iväg och hopptränade Viola. Hon var riktigt fin, väntade på mig hela tiden, var mjuk och tog stöd på bettet.
 
Träningen började med en gemensam travövning, bara för att lära oss vägarna till en övning som vi sedan skulle göra i galopp. Vi hoppade ett S, alltså en bock på långsidan, in till ett räcke snett igenom och sedan ut på ett hinder på den andra långsidan. I början, för att komma igång ordentligt gjorde vi också volter mellan varje hinder.
Viola gick jättebra, hon väntade väldigt fint på mig hela tiden. Det jag skulle träna på att försöka komma loss ordentligt från handen i språnget och att inte vrida mig i språnget.
Vi hoppade faktiskt ganska höga hinder på den här övningen, så hon fick hoppa upp emot 1m i alla fall. Hon var inte i en bom! Två gånger efter varandra gjorde hon övningen helt, helt perfekt!
 
Efter det red vi en övning med längre vägar, låånga linjer. Oxer till räcke och sedan bock till trippelbarr. Det låg också på drygt 90 cm. Hon var superfin, verkligen! Jag är jättenöjd med henne och det känns verkligen som att hon är redo att debutera l.b i Mjölby om knappt två veckor! :)
Ett år sedan ungefär. Sååå mycket har hänt!
 
Jag red också Veronica och mamma longerade Gunde innan träningen och de var fina! Gunde är nog bara rädd för att halka och inte är halt egentligen, för när han travade på snön kunde han minsann trava på! Haha gulle!
 
 

0 Kommentarer till "Hoppträning Viola 5/2"

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0