Hoppträning med Viola 11/2

I eftermiddags red jag på Veronica och mamma red Gunde. Vi skrittade fram u skogen och sen red vi faktiskt lite på banan! Det var jätteskönt, vi har inte kunnat rida där på jättelänge, så det var som en dröm, haha ;)
Veronica kändes jättefin! Hon var mjuk och stadig, men jobbade inte riktigt ut rörelserna eftersom hon tycker att det är lite äckligt när det skvätter upp vatten på henne när hon går. Jag är jättenöjd med henne, får hoppas att vi kan trimma på banan mer nu inför tävlingen!

Sedan åkte vi iväg på hoppträning med Viola. Det var en ganska lik träning som Veronicas i söndags, bara att det var fler hinder. 
Viola kändes jättefin! Hon har börjat hoppa mycket bättre nu, har språngkurvan mitt över hindret och börjar verkligen förstå det här med att vänta på hindret. Det vi jobbar som mest med nu är att få fram och upp den lilla näsan som gärna knäpper av och är lite mellan frambenen. Jag tycker dock att vi fick till det riktigt bra idag, hon börjar förstå vad jag menar. 
Vi fick hoppa ganska högt, mellan 90 och 1m låg nog de flesta hindren på. Det känns ganska skönt att hon gör det så himla bra med tanke på att vi ska hoppa som högst 90cm på tävlingen! :)



0 Kommentarer till "Hoppträning med Viola 11/2"

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0