Hoppträning 25/2

Idag hoppade jag Gunde lite på banan när jag kom hem från skolan. Vi har bara tre hinder uppställda ännu (det är ju liksom inte ens mars än!), men han fick hoppa lite iallafall.
Han tyckte att det var väldigt kul! Han låg på och ville verkligen hoppa, men det ser jag bara positivt! Vi satt och pluppade över de här små hindren ganska länge och bara försökte få hon att galoppera med jämna och hela galoppsprång. Sedan fick han hoppa lite högre, och jäklar vad han hoppar då! Det är lite roligt, för han hoppar bara med bättre och bättre teknik för varje år som går, i samma takt som hans självförtroende växer. Idag flög vi en över en oxer på 1,15 och det kändes hur enkelt som helst! Min lilla stjärna, det känns härligt att han är i form! :D

Sedan åkte vi iväg på hoppträning med Veronica. Hon var också väldigt fin! Vi jobbade på linjer med bommar, först var det bommar och sedan 6 galoppsprång till ett räcke och sedan var det en oxer och sen på båge med 6 eller 7 galoppsprång ner till bommarna igen. Det var bra träning att reglera, för på första linjen fick man rida lite fram och på den andra fick man ta tillbaka lite. Veronica var väldigt fin och lydig. :)
Sedan fick vi hoppa en liten serie, unger som en kombination med ett kryss, en bom och sedan en kryssoxer. När vi hade hoppat den satte vi ihop allting och då la vi till en kombination och ett till räcke också.
Första rundan med Veronica hade jag lite för dålig galopp vilket gjorde att hon blev lång, och när jag då ville ha ett galoppsprång till hoppade hon av, jag kom i otakt och då rev hon. Sedan stannade hon när vi kom på helt fel avstånd in i kombinationen eftersom vi helt enkelt tappade lite fokus och rytm efter att hon rev. Då fick vi börja om helt istället, och då gick det mycket bättre! Då hoppade hon felfritt och var jättefin, när jag har galoppen och rytmen är det hur enkelt som helst! Den känslan ska jag ta med mig! :)
Jag är jättenöjd med henne idag, hon skötte sig jättebra! :D





0 Kommentarer till "Hoppträning 25/2"

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0