Det är som att vänta utan längtan

Oj vad det var tomt här! Och sent är det också.. Jag blir helt enkelt omotiverad till allt och går igenom dagen som en zombie. Haha nej, inte riktigt, men jag känner mig inte helt 100. Jag tror mest att det beror på det här tråkiga vädret. De är grått och fuktigt överallt. Grått, grått, grått. Det är häftigt hur mycket vädret påverkar oss egentligen. Hade det varit strålande solsken hela veckan hade jag nog suttit här och skrivit att livet leker!

Iallafall så har ju hästarna hållits igång ordentligt. Även fast jag är seg och tråkig så får jag ju liksom pigga upp mig och gå ut till stallet. Dock så brukar humöret vända ganska fort när jag kommit ut dit. De är så härliga de små liven, får en alltid på gott humör genom att bara se söta ut eller genom en buff på axeln!

Idag red jag först Gunvald och mamma red Vinca. De fick bara gå ut i skogen och mysa. Vi travade lite också, men det var mest skritt. De verkade pigga och glada som alltid! 

Veronica red jag bara på banan. Hon ar väldigt fin, mjuk och avspänd, men ändå med det där go:et som jag vill ha när hon bara vill arbeta! 
Det var ett pass när man bara glider runt och njuter. Allt funkar och man behöver inte tänka så mycket. Det blev mycket tempoväxlingar, övergångar, skänkelvikningar och så körde vi lite förvänd galopp på slutet också. Jag är jättenöjd med henne, känns bra inför lördagens tävling! :D



0 Kommentarer till "Det är som att vänta utan längtan"

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0