Banhoppnigsträning 2/2

Idag var vi på banhoppnigsträning med Veronica och Viola på Sjögestad.

Veronica var först. Hon var piggelin och fin på framridningen och framhoppningen. 
Vi hoppade en bana runt 110cm. Det var en ganska teknisk bana, relaterat in i en kombination osv. Hon var väldigt väldigt fin! Hon stannade en gång pga att jag red ut henne och hon låg alldeles för stort. Sedan hoppade hon precis allt! Det känns väldigt bra, för jag har lärt mig att känna galoppen mycket bättre på henne nu, så jag känner när jag ska hålla ihop lite eller rida framåt.
Jag är supernöjd, 110 kändes enkelt idag! :)



Viola var jättefin! Det jag måste tänka på med henne är att jag hela tiden måste hålla upp blicken och se dit jag ska. Jag har lagt till någon ovana som gör att jag tittar ner i hindrena osv ibland och det gör att hon hoppar lite rakt upp och ner. Jag ska verkligen träna på att titta dit jag ska hela tiden, för hon ska inte behöva "straffas" av att jag inte kan titta dit jag ska!
Vi hoppade en bana som låg på 90cm, vilket är det högsta jag har hoppat på henne en hel bana. Hon rörde inte en bom och det finns inte i hennes huvud att stanna, det är bara att det blev lite oflyt då och då. Jag är iallafall jättenöjd, jag kan egentligen inte kräva mer av henne just nu. Vi anmäler henne troligtvis till l.b i Mjölby v 7, så får vi hoppas att hon går lika bra som idag! :)



0 Kommentarer till "Banhoppnigsträning 2/2"

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0