You never treat yourself right darling, but I want you to

Det blev en ganska tidig dag idag då jag behövde ha ridit klart innan hovslagaren kom klockan 11 och skulle sko. Jag började med att rida Veronica barbacka ut i skogen med mamma som red Gunde. De fick bara skritta då jag hoppade Gunde igår och Amanda hoppade Veronica.
 
Sedan red jag Vinca med Sofie som red Sunnie. Vi körde på samma upplägg, bara skrittade ut. Sofie och Sunnie flyttade tillbaka till sitt gamla stall idag igen, så nu är det slut med våra nattliga och långa ridturer med så himla mycket skratt. Lite tråkigt såklart och det kommer bli tomt, men det var roligt att ha de här nu i sommar i alla fall och jag hoppas på något liknande nästa år! :)
Vinca var som vanligt pigg och glad, nästan lite övertaggad då hon har fått en liten minisemester de senaste dagarna.
 
Sedan kom hovslagaren, så nu har hela bunten nya och fina fötter.
 
På eftermiddagen åkte mamma och jag in till stan. Jag vaccinerade mig, hade egentligen inte tänkt det de här veckan, men det hade varit så himla tråkigt att ta ledigt från skolan den första veckan för att göra det så det var lika bra att ta det nu! Sedan blev det en sväng förbi hööks, ikano och IKEA. Lite shopping blev det och har varit de senaste dagarna.
 
Jag fyllde år igår (något jag glömde nämna på bloggen) och då fick jag såklart mycket hästgrejer. Dessutom åkte jag till Sharpman med Madde och Amanda på min födelsedag och idag shoppade vi ju också. Det som har införskaffats nu senast är bland annat ett sidepull, ett hackamore, ett nytt pullarträns till Gunde och ett par nya roeckl-handskar. Jag hittade dessutom en superfin Spooks-tröja idag som fick följa med hem = glad Sofie :D
 
En bild från måndagens photoshoot med Agnes, så himla fina bilder! Flera kommer komma upp allt eftersom :)

0 Kommentarer till "You never treat yourself right darling, but I want you to"

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0