Tävlingar

Nu i sommar har det faktiskt varit ganska lugnt med tävlingar. Gunde har bara hoppat två stycken på hela sommaren, Söderköping och Udden, men han förtjänade lite semester efter den hektiska våren.
 
Vinca har ju där emot fått tävla ganska mycket för de här jäkla kvalen. VI har haft lite otur, vi kunde inte debutera L.A på våren när vi hade tänkt, utan det blev debut först i Sala flera veckor senare. Det gick ju dock hur bra som helst, en nolla i debuten sitter väldigt fint om man säger så. Efter det var hon ju hur fin som helst i VIngåker, men petade det näst sista hindret. Det var så himla typiskt. Sedan har vi ju haft lite oflyt. Hon har varit fin och den där riktigt bra känslan har funnits där, men det har inte synts på resultatlistan tyvärr.
 
Förra helgen hade vi tänkt åka till Vingåker med henne och hoppa en eller två L.A:er, men lite mer än en vecka innan blev hon väldigt illa stucken eller biten av en insekt eller en orm på armbågsspetsen. Det svullnade upp rejält (det såg ut som en halv handboll ungefär) så det var ingen tvekan om att ställa in den tävlingen. Nu på lördag är vårt sista hopp, vi åker då ner ända till Ulricehamn och hoppar en L.B och en L.A. Är hon felfri då i L.A:n blir det ungponny-SM och om hon inte är det så hr vi i alla fall försökt vårt bästa.
UngponnySM 2013 - silver
 
Det skulle vara så himla kul att få kvala till Ungponny-SM i år igen och försöka försvara eller avancera från vårt silver i fjol, men det viktigaste av allt är ju att jag får ha den här underbara ponnyn att rida och tävla. Hon är så himla fin, och jag får en sån häftig känsla nä jag rider henne. Jag har fått många kommentarer om att hon är en fin ponny, att vi passar tillsammans som handen i handsken och det visar att hon har den där otroliga utstrålningen, det där lilla extra. Jag tror verkligen på den här lilla ponnyn och därför skulle det vara så himla roligt att få visa upp oss på SM och visa vad vi går för, men om vi inte kommer dit så har vi i alla fall försökt och jag är ändå stolt över hur långt vi har kommit!
"Min" fina fina ponny, jag är så tacksam över att få ha henne!

0 Kommentarer till "Tävlingar"

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0