Det kommer bli tomt..

Det känns verkligen som att jag håller på att avsluta ett kapitel i mitt liv just nu och påbörja ett annat. I förrgår fyllde jag ju 16. Ett nytt år att göra så bra man kan. Sommaren övergår till höst, och om bara några dagar börjar skolan och gymnasiet.
 
Samtidigt känns det som att jag börjar göra plats för mycket nytt i mitt liv, liksom rensa upp och avsluta saker så att man verkligen kan vända blad och påbörja ett nytt kapitel. Många personer jag tidigare träffat varje dag i skolan tidigare har jag glidit ifrån nu under sommaren och det känns faktiskt ganska bra. De vännerna jag vill vara nära blir kvar och de andra liksom faller bort på vägen och ger plats till nya människor.
 
Stallet börjar ju med bli ganska tomt. Igår flyttade Sofie med Sunnie och på lördag flyttar Veronica. Helt plötsligt står det bara tre hästar här hemma...? Men det ger också plats för nya saker. Nu kan vi verkligen börja titta på stor häst eftersom vi både har plats och tid. Det kommer bli spännande, jag börjar känna mig redo för det nu. Men såklart skär det rejält i hjärtat att Veronica ska flytta. Det kommer bli ett stort tomrum efter min fina prinsessa.
 

0 Kommentarer till "Det kommer bli tomt.."

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0