You're the closest to heaven that I'll ever be

Först ut idag var Veronica. Jag red henne med Askas medryttare som red Aska. Vi skrittade ut en ganska lång tur i skogen innan vi red på banan. Veronica kändes väldigt vinglig från början. Hon var okoncentrerad, vilket jag efter passet kom på kunde bero på alla irriterande små knott och flugor som flyger omkring och bits hela tiden.

Hon blev bättre och bättre efter hand. När skritten var bra började jag träna massor övergångar till trav, och när de var bra försökte jag få henne så fin som möjligt i traven. Det tog en stund, och eftersom hon var lite vinglig blir jag också det, när jag har lite svårt att hålla händerna helt stilla från början. Traven kändes iallafall jättebra efter ett tag och då började jag med galoppen. Den tog faktiskt en stund att få koll på, hon var lite taggad eftersom hon vilade igår och bara skrittade ut i lördags, så det blev lite svårt att koncentrera sig ett tag när det kom hästar ridandes i skogen, traktorer på gården osv. Men vi kämpade på och när jag fick till ett flertal nästintill perfekta galoppfattningar avslutade vi. Jag hoppas verkligen att jag imorgon kan börja där jag slutade idag, för det kändes verkligen superbra då!

Jag red också Kalle. Han gör så stora framsteg hela tiden. Vi går alltid tillbaka många steg i början av passet så att han känner igen sig och sen tar vi mer och mer varje gång. Idag skrittade jag och travade på lina, sedan styrde jag lite när mamma gick en bit ifrån och höll i linan och i slutet red jag själv i skritt och trav och styrde! Det är nog det bästa passet någonsin på honom så det var superkul! Så himla duktig bebis!

Annars har det varit en härlig dag. Hur varmt som helst, man får verkligen sommarkänslor i det här vädret!

0 Kommentarer till "You're the closest to heaven that I'll ever be"

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0