Varför vill du riva mer mitt stängsel

Ännu en låång dag! Man hinner med mycket när man är ledig, men det tar på en att hålla igång hela dagen, framför allt om man inte kom i säng när man hade tänkt dagen innan. 

Först ut idag var Viola. Vi skrittade fram en liten tur i skogen och höll sedan till på banan. Vi fortsatte att träna mycket på övergångar. De börjar bli riktigt bra nu och hon blir väldigt följsam och uppmärksam när man har övat en stund. Jag galopperade en hel del också, mycket tempoväxlingar och övergångar även där. Hon skötte sig som vanligt jättebra så jag är nöjd! :)

Sen var det Gunvalds tur. Vi körde på samma upplägg, skogen först och banan sen. Han kändes mycket bättre idag, som vanligt alltså. Han var väldigt mjuk att rida. Jag tränade inte på något särskilt utan det blev mest ett lösgörande pass i låg form i alla gångarter! :) 

Till sist red jag Vinca samtidigt som mamma red Amadeo. Det gick bra, hon kändes väldigt fin. Jag provade en ny sadel, så jag koncentrerade mig mest på att känna efter hur den kändes och hur hon verkade reagera. Det kändes lite konstigt i början, men det blev bättre efter en liten stund när vi båda hade vant oss lite. :)



0 Kommentarer till "Varför vill du riva mer mitt stängsel"

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0