Tävling i Kinda 12/4

I lördags var vi som sagt iväg och tävlade hos Kinda ryttarförening. Gunvald och Vinca var med :) Båda klasserna jag red var kval till Sveland Cup.
 
L.B (90 och 100cm) Kval 1 till Sveland Cup bed A:0/A:0
 
 
Först ut var Gunde. Han var väldigt taggad, kanske för att det var första utomhustävlingen. Han kändes väldigt fin på framhoppningen, men på gränsen till rusig vilket gjorde att jag satte lite för dålig grundgalopp på honom sedan inne på banan.
Han var ändå jättefin, det kändes otroligt enkelt och han hoppade helt otroligt bra! Vi var felfria i både grunden och omhoppningen. Det gick dock lite för långsamt i omhoppningen, den svängen som jag först hade tänkt rida var mycket svårare än vad det såg ut som när jag gick banan för ett hinder var flyttat, så jag fick rida en längre väg, men vi slutade i alla fall på 7:e plats av 39 starter så jag är ändå jättenöjd!
 
Vinca var superfin den här klassen. Det var hennes första start mot klockan någonsin, men jag red såklart inte för en bra tid när hon är så ung, utan försökte bara flyta på och ge henne en så bra runda som möjligt :) Hon var superfin på både framhoppningen och på banan, hon höll ett väldigt jämt tempo och var väldigt enkel att reglera galoppen på. Hon var felfri i båda faserna och vi kom 9:a av hela 43 starter! Jag är väldigt imponerad av henne, hon kunde inte gjort det bättre!
 
L.B (90 och 100cm) Kval 2 till Sveland Cup bed A:0/A:0
 
I den här klassen var jag riktigt taggad. Gunde var superfin på framhoppningen och lugnare, jag kunde ha en större galopp utan att han drog eller blev okoncentrerad. På banan kändes det också bättre, vi fick mer framåtlägen till hindren än i klassen innan och jag hade en bättre känsla. Vi var dubbelt felfria den här klassen också, och jag red väldigt snabbt i omhoppningen utan att egentligen ta några överdrivet snäva svängar. Vi hade dock en bra galopp vilket vi nog tjänade mycket på.
Jag startade som nummer 9, och det var massor bra ryttare kvar efter mig, så det kändes som att jag definitivt skulle bli nerpetad från min förstaplats, men att vi säkert skulle bli placerade. Men en efter en rev ut sig, och ingen felfri slog min tid så vi vann!! Av hela 35 starter! :D  Det var superkul, det kändes som att vi förtjänade den här segern! Jag är jättenöjd!
 
När det var Vincas tur började hon bli lite trött, hon hoppade ju många språng i den första klassen och eftersom det dessutom var så mycket starter blev det en väldigt lång väntan mellan klasserna. Hon var väldigt fin ändå och kämpade verkligen.
På banan hade jag en lite för dålig galopp de första sprången, men sedan kom vi igång ordentligt och hon hoppade superbra! Vi fick dock ett snöpligt nedslag på det sista hindret i grundomgången. Det var relaterat in i en kombination, och när vi kom in lite för stort in hann hon inte riktigt upp med benen på B-hindret. Jag är ändå jättenöjd, hon har skött sig låångt över förväntan. De är så himla fina mina duktiga stjärnor!


 
Gunvald är jag nästan säker på kommer till zon-finalen i Sveland Cup. Jag hoppas verkligen att Vinca gör det med! Det är segt att vänta på resultat som vägrar komma upp haha :)
 

0 Kommentarer till "Tävling i Kinda 12/4"

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0