Tanken med Veronicas träning

Nu när Veronica har kommit hem igen ska vi lägga upp ett bra träningsschema så att hon kommer igång så snabbt och bra som möjligt. Mitt mål är att hon ska kunna vara med och leverera på Majpokalen i Skogslotten i mitten av maj.

Vi ska:

- Träna mycket kondition. Rida ut och galoppera och centra på grusvägar och gärden. 
- Hoppa lite hemma, få henne positiv och allt ska kännas lätt.
- Åka på Pay&Jump. Det är inte jättemycket tävlingar just nu + att jag inte behöver sätta så mycket krav på varken mig själv eller Veronica.



Dessutom är det lite saker jag ska tänka på när jag sitter och trimmar hemma för att det ska bli ännu bättre:

- Jag ska träna ännu mer på att hålla handen väldigt still, så att hon i sin tur blir mer stilla med huvudet.
- Jobba mycket med ställningen, hon ska inte lägga huvudet på sne när jag rider,
- Jobba mycket övergångar och tempoväxlingar för att bygga mer muskler.

Det känns som att vi har en bra plan med henne nu, så nu kommer vi igen! Back on top!



0 Kommentarer till "Tanken med Veronicas träning"

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0