Summerplay

Som ni kanske märker är det ganska dött här på bloggen just nu, det kommer bara upp något enstaka inlägg per dag och de är väl inte jätteväl genomtänkta.. Anledningen är att jag har ett ganska stort so-arbete att skriva som ska vara inne på onsdag och som vi inte har fått någon tid att skriva på i skolan, så när jag kommer in från stallet tar den all tid tills kvällsfodringen, förutom matpaus. Därför blir det inte mycket tid kvar för bloggen. Men snart är det klart och då är det så vitt jag vet inget så stort arbete kvar! :)

Med ridningen började jag idag med Gunvald. Vi skrittade fram en tur i skogen med Sallie och höll sedan till på banan. Det blev ett dressyrpass, vilket var jättekul eftersom han var så himla fin! Han var som vanligt väldigt stadig i formen, men ändå mjuk i sidorna. Jag tränade mycket övergångar och även lite öppnor och slutor. Jag är jättenöjd med honom. :)

Sedan red jag Veronica, mamma red Vinca och Engla red Aska. Vi skrittade fram en ganska lång tur i skogen innan de fick arbeta lite hårdare på banan.
Veronica var fin från början, men taggade till lite mycket efter en stund, så då blev det lite ostyrigt, men när jag sa åt henne att det räckte och hon började jobba med den energin istället blev hon superfin! Vi galopperade över två små kryss och jag ville bara få henne att hoppa runt och lugn över och få hela galoppsprång fram till hindren som förberedelse för imorgon när jag tänkt hoppa! :)



0 Kommentarer till "Summerplay"

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0