Stryker bort en ensam tår

Idag har det varit helt underbart väder! Hur varmt som helst och strålande sol! Jag har ridit i t-shirt och passade på att sitta ute och sola när jag putsade tränsen! Så härligt, jag älskar våren!

Calle fick vara först ut att bli riden idag. Mamma longerade en stund och ganska snart la vi på sadeln vilket gick jättebra. Jag hängde på honom en stund, men han var så lugn och snäll, så jag kunde sitta upp ganska snabbt. Han var jättesnäll! Jag red bara i skritt och mamma ledde hela tiden, men det kändes väldigt bra ändå! Det är väldigt skönt att ha honom hemma så att man kan göra lite med honom varje dag och komma tillbaka snabbt dit vi var i höstas! :)

Sedan red jag Vinca och mamma Gunde. Vi skrittade fram i skogen och red sedan på banan. Jag travade bara några varv och det kändes bra, hon var ganska stadig i handen mot vad hon har varit de senaste dagarna, så det var skönt. Imorgon ska hon få åka och hoppa, så därför fick hon bara gå lite.

Jag fick också sitta upp på Gunde och trimma honom lite. Han var verkligen superfin, väldigt mjuk och han var även väldigt energisk i sitt steg. Det var jättekul att rida! Gunde ska med få hoppa imorgon! :)

Till sist red jag Veronica. Hon fick bära en lycklig granntjej en liten bit och sedan skrittade jag fram i skogen, innan hon fick sig en riktig genomkörare på banan.
Från början var hon ganska vinglig och tjafsig i handen. Inte jätterolig att rida med andra ord. Jag fortsatte att träna massor på övergångar och veklingen vara konsekvent; de ska vara perfekta, annars börjar jag om. Det blev också mycket fokus på tempoväxlingar. Hela tiden försökte jag hålla min hand så stilla som möjligt.

Mot slutet kände jag verkligen skillnad. Hon var mycket mjukare och stadigare i formen, och lyssnade bättre på mig. Jag är jättenöjd, för hon jobbade på riktigt bra hela passet även att hon var lite tråkig i början, och i slutet var hon som sagt kanonfin! Nu vill jag att hon ska bli mycket stadigare i formen och mer kvick för mina hjälper så kommer det här bli ännu bättre! :)




0 Kommentarer till "Stryker bort en ensam tår"

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0