Some people want it all

Dagens väder lurade en lite, det kändes jättevarmt i solen, men man insåg efter ett tag att det inte var så varmt och ångrade att man inte hade mer kläder på sig! Tur att jag inte har hunnit byta från vinterjackan än iallafall! 

Först ut var Viola. Vi skrittade (och travade) fram i skogen och sen fick hon jobba på banan. Det känns som att jag tjatar ut de här orden på bloggen, men det struntar jag i för hon är fantastiskt fin! Hon är helt underbar att rida, för hon gör allt vad man ber om, även om man så gör det med henne för första gången. 
Idag jobbade vi mycket med skritt och trav; galoppen gör hon redan så himla bra. Jag tränade mycket på övergångar och även mycket sidvärts. 

Därefter red jag Vinca barbacka i skogen tillsammans med mamma på Amadeo och mli red Gunde. Det var under den här turen vi gjorde dagens hjälteinsats. Vi såg nämligen att ett får hade fastnat med huvudet i stängslet i en fårhage som vi gick förbi, så då fick jag klättra in där och ta loss den. Det tog sin lilla tid för den satt verkligen fast, men till sist kom den loss och kunde gå till sina kompisar igen! :)

När vi kom hem tömkörde jag Aska lite på banan. Gud vad kul det är! Hon tycker det också, för hon springer verkligen på med öronen spetsade, och då ska ni veta att Aska inte springer av sig själv för det mesta ;) Hon var jätteduktig så jag är jättenöjd!




0 Kommentarer till "Some people want it all"

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0