Om du sviker mig

Idag fick lilla Kalle som fick komma hem till oss igår jobba lite. Han har skött sig jättebra med tanke på att han aldrig har gjort något liknande förut. 

Vi longerade honom ganska mycket och sen hängde jag lite på honom utan sadel. Han var jätteduktig och lugn, men det rörde sig ganska mycket runt omkring så han var ganska okoncentrerad, så vi ville inte ta för mycket på en gång. Istället gick mamma ut och gick med honom i skogen och jag följde med på Veronica barbacka. Det gick jättebra! :)

Sedan hoppade jag först Gunde och sen Vinca lite. Jag började med en ganska lång uppvärmning där jag verkligen försökte mjuka upp de ordentligt och sedan hoppade jag fram länge på två små kryss. Målet var att de skulle galoppera lugnt över dem och behålla rätt galopp. Det är svårare än det låter, men efter en stund blev det bättre iallafall. 
Därefter hoppade jag lite andra hinder. Gunde var lite övertaggad så honom ville vi tagga ner och Vinca ville vi ha lite mer galopp i så att hon kom bättre till hindren. Det kändes jättebra med båda! :)




0 Kommentarer till "Om du sviker mig"

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0