Losing my mind on a tiny error

Idag var Veronica och Vinca först ut. Jag red Veronica och mamma Vinca. Vi skrittade först ut i skogen och sedan red jag på banan.
Vi har fått prova en dressyrsadel (och även en hoppsadel) så jag red med den idag. Det kändes väldigt bra. Jag tränade mycket på att hon inte får lägga huvudet på sne; hon är liksom rak i halsen, men lutar näsan åt ett håll. Det måste vi jobba bort, och det blev mycket bättre idag när jag tänkte på det! Jag övade också mycket tempoväxlingar och övergångar.
Det var självklart superkul att rida henne ordentligt igen, igår red jag bara snabbt och lätt, och innan dess har jag inte suttit på henne på en månad när hon har varit hemma.
 
Jag är väldigt nöjd med henne, hon var jättefin! Det är så roligt att hon är hemma igen!

Mitt på dagen åkte vi in till stan eftersom mamma ändå skulle in. Vi åt lunch och gick lite i affärer. Vi hann inte med så jättemycket, men jag fick med mig ett par ballerinaskor och lite smink. :)
 
På eftermiddagen red jag Gunvald med mamma som red hem Amadeo till sig. Istället tog vi med oss hans lillebror, Kalle, hem! Honom ska vi sätta igång och börja rida lite på nu :)

0 Kommentarer till "Losing my mind on a tiny error"

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0