Is it weird that I hear violins whenever you’re gone

Först ut idag var Viola. Hon fick bara gå ut en sväng i skogen, men jag arbetade henne verkligen och hon fick trava och galoppera en del. I början var hon lite stel i sidorna, framför allt i höger, men det blev bättre efter en stund, sen var hon fin!

Därefter red jag Vinca. Jag började med att rida på banan. Hon kändes väldigt mjuk och arbetsvillig. Hon är mycket stadigare nu vilket vi har tränat för ett tag, så det är kul! När vi hade värmt upp galopperade jag över några hinder och det kändes super, hon hoppade väldigt runt och kändes positiv! När vi var klara skrittade vi av i skogen. :)

Gunvald fick skritta fram ett varv i skogen med mamma som red på Amadeo. När vi kom hem igen red jag på banan. Gunde kändes superfin, mjuk och positiv. Att det var blött verkade inte påverka honom det minsta! Jag hoppade några språng på honom också, bara för att checka av. Det gick jättebra! 

Imorgon åker vi till Kinda och tävlar med Vinca och Gunde. Båda ska hoppa två l.b:er. Vinca ska få hoppa avd A för första gången! Jag tänker inte rida fort, men eftersom det är sveland cup kval i klasserna kan det vara kul att bli placerad även om man inte rider fort! Båda kändes ju jättefina idag så jag är verkligen taggad! Tävlingen går att följa på equipe om man vill, det är Kinda ryttarförening som håller i den :)


0 Kommentarer till "Is it weird that I hear violins whenever you’re gone"

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0