I will drift to you if you make yourself shake fast enough

Usch vad segt det var att börja skolan igen. Man ville bara hem och ta det lugnt igen! Men det är bara några veckor kvar nu, sedan blir det äntligen långledigt!

Efter skolan red jag Veronica direkt. Vi höll till på banan och fortsatte att nöta det vi har tränat på de senaste dagarna - övergångar och tempoväxlingar. I början var hon väldigt vinglig och okoncentrerad, så det gick inte så bra. Men jag försökte engagera henne med mycket beröm när hon gjorde rätt och med mycket varierande övningar, så det blev bättre efter bara en liten stund. Då klaffade allt istället! Hon blev jättemjuk och jag kunde rida henne till ett mycket stadigare stöd i munnen, vilket gjorde att jag kunde sitta mer stilla med handen. Hon gjorde superfina övergångar och tempoväxlingar med massor power, så jag är jättenöjd! :)

Efter det hängde jag och red lite på Kalle. Han var jätteduktig! Jag skrittade och travade på lina i båda varven och styrde dessutom lite själv. Mamma höll i, men gick en bra bit bort så det var liksom jag som styrde. Kalle tyckte att det var lite konstigt men gjorde det superbra ändå! Det är så skönt att vi låtit inridningen ta så lång tid den behöver med honom, för nu är vi redan tillbaka där vi var i höstas, bara att han är mycket lugnare och gör mycket större framsteg nu!

Till sist red jag Vinca och mamma gick med Gunde ett varv i skogen. När vi kom hem red jag lite på banan. Vinca var väldigt fin, väldigt stadig och mjuk i formen. Hon var lite tjafsigare i galoppen, men det blev mycket bättre. :)




0 Kommentarer till "I will drift to you if you make yourself shake fast enough"

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0