I hear symphonies in my head

Idag har det varit en seg och trist dag. När den börjar med att man tittar ut genom fönstret och ser regnet strila ner blir man på rätt så dåligt humör från början och när man sedan har nationellt prov i flera timmar i det ämne man gillar minst i skolan (fysik och jag klaffar inte riktigt hehe) fortsätter det lite utför. Nej, men det gick ganska bra så det var ju rätt bra ändå. Sen fick vi vänta i över en timme till sista lektionen... Segt om man säger så!

När jag kom hem la jag mig faktiskt bara i soffan och degade  en stund. Pappa tog in hästarna tidigare på dagen för att det regnade så mycket, och jag själv var både blöt och kall efter att ha åkt moppe hem... Så det var skönt att bara vara en stund.

Runt sex gick jag ut till stallet och pysslade lite. Jag hade egentligen tänkt rida Gunvald idag, men lät honom vara eftersom ingen av oss blir lyckligare av att vara ute och bli blöta, och han springer ändå bara på snedden när det blåser och regnar. 
Jag städade istället schabrakskåpet och la i de nytvättade schabraken, ryckte och flätade Vincas man och gjorde iordning allt övrigt i stallet. :)



Hoppas att det är finare väder imorgon! I vilket fall som helst måste iallafall Gunde och Vinca ridas och helst också Viola. På kvällen ska vi iväg på någon typ föreläsning eller vad man ska kalla det med Rolf-Göran Bengtsson! Det kommer nog bli väldigt kul och lärorikt, jag ser verkligen fram emot det! :)


0 Kommentarer till "I hear symphonies in my head"

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0