I guess that I forgot I had a choice

Idag började jag me Vinca som fick hoppa! Hon kändes fin när jag red fram, lite dragig i munnen vilket jag vill få bort, jag får inte igenom ledande tygeltag ordentligt när hon gör så. Förutom det lilla kändes hon jättefin! 

Hon var fin när vi hoppade fram också. Vi kom lite fel på hindren några gånger, så jag fick jobba mycket med att se avstånden tidigt och jobba för att komma så perfekt som möjligt. Hon var jätteduktig, väldigt lätt att reglera galoppen på och väntade superbra på mig.

Vi hoppade ganska högt idag, runt 110, och det var så skönt, för det kändes enkelt. Hon hoppar fantastiskt bra och nu jobbar vi verkligen som ett team så att jag kan hjälpa henne så gott jag kan :) De sista sprången idag var super, så känslan jag hade då ska jag ta med mig! Jag blir helt upprymd när jag tänker på det nu, för hon gick verkligen så himla bra! Jag är jättenöjd! Fina fina Vinca <3

Efter Vinca red jag Kalle. Jag behövde bara hänga på honom ett kort varv innan jag satt upp. Nu är skritt och trav på lina runt mamma hur enkelt som helst, så vi tränade mycket på att styra i skritt. Han var jätteduktig trots att det blåste massor, men vi valde att inte ta för mycket när de andra hästarna spelade upp honom genom att springa i hagarna. Jag är jättenöjd ändå! 

Till sist red jag Gunde. Jag hade med mig Veronica som fick vara min handhäst, mamma gick med Aska och pappa med Sallie. Rena rama familjeturen! 
Vi gick ner och kollade på lammen som nu har gått från att vara ett till två. De är hur söta som helst de små liven! 

När vi kom hem igen red jag Gunde på banan. Han var jättefin, mjuk och stadig. Han var också pigg och energisk. Jag red lösgörande i alla gångarter.



0 Kommentarer till "I guess that I forgot I had a choice"

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0