Hoppträning med Gunvald 21/4

Idag var vi iväg på hoppträning med div I-laget. Det var jättekul, härligt att få träna ihop en gång så att man får upp lagandan lite, även fast vi ju känner varandra bra sedan innan. Jag hade som sagt med mig Gunvald för att han är den som ska få hoppa i laget :)
 
Han kändes superfin i början, väldigt taggad, men ändå nere på jorden och lyssnade väldigt bra på mig. Vi hoppade fram på en bock och sedan var det en lång båge ner till ett räcke. Det är så roligt att hoppa Gunde, för eftersom vi känner varandra så bra vet jag redan när jag ser en övning hur jag ska korrigera honom.
Sedan hoppade vi en serie. Det var precis som en trekombination, men med mycket hjälpbommar. Gunde tycker inte om bommar (och har aldrig gjort det), för han vill helst kunna reglera sin galopp som han vill och inte som någon annan tycker. Så han blev väldigt tryckig och tråkig, men det vet jag ju så jag bortser faktiskt från den.
 
När vi hoppade banan sen gick det mycket bättre. Då hade vi rett ut det lite och på hindren utan bommar var han verkligen hur fin som helst! Så himla häftig, jag får världens WOW-känsla när han är sådär så jag är jättenöjd!
 

0 Kommentarer till "Hoppträning med Gunvald 21/4"

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0