Föreläsning med RGB

Förra veckan var vi som sagt på en föreläsning med Rolf-Göran Bengtsson. Det var väldigt intressant och det var roligt att få höra honom berätta om sitt liv! 

Vi var på Engströms bil i Linköping eftersom ridsporten är sponsrade av Wolkswagen.
Maria Gretzer var där och intervjuade Roffe. De började med att prata lite om hans meriter och medaljer, och vad han hade tänkt vid just de tillfällena. Sedan tog de med oss från början, ändå från att han fick sin första ponny tills idag. Det var roligt att Maria intervjuade, för hon har tävlat och ridit mycket med Roffe sedan ganska lång tid tillbaka, så hon berättade mycket om hur hon hade upplevt honom och vad hon tyckte att han hade för starka och svaga sidor.

Jag tyckte att det bästa med föreläsningen var att han visade att det var inte lätt. Han har slitit så otroligt mycket för att bli så bra han har blivit. Han kommer inte från någon överklassfamilj som har betalat allt till honom, utan han har behövt dra hela lasset själv. Han satt i många år och trimmade ute på gärden. Det ger mig inspiration, man måste inte ha allt så himla perfekt hela tiden, utan man kan bli bäst ändå! Det ska jag tänka på när jag skrittar runt i skogen för att ridbanan är för blöt eller när jag får trimma på gärden i en halvmeter snö på vintern!

Det var en väldigt intressant föreläsning och jag är väldigt glad att vi åkte dit och lyssnade!




0 Kommentarer till "Föreläsning med RGB"

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0