De säger åt de att dra

~ Jag har redan skrivit det här inlägget en gång, men eftersom det kraschade precis när jag skulle publicera kommer det nu en gång till ~

Idag började jag med att rida Viola. Vi red med mamma som red Vinca samtidigt. Vi red en ganska bra tur i skogen. Viola var väldigt duktig, för hon har blivit så lugn nu. Förut var hon ganska hyper, inte för att hon var stressad, utan mest för att hon ville att det skulle gå fort. Nu har hon liksom landat ordentligt i sig själv och är hur cool som helst!
När vi kom hem igen red jag lite lösgörande på banan. Viola var jättefin! Nu vill jag bara att hon ska bli lite mjukare i sidorna så att hon blir lättare att ställa. :)
Hur söt får man vara egentligen?!

Efter Viola red jag Gunvald tillsammans med mamma på Amadeo. Vi skrittade fram en kort tur i skogen innan vi red på banan. Gunvald var tyvärr väldigt tittig och spänd idag också. Han har väl också fått vårkänslor som spelar spratt i huvudet på honom ;). När han inte ägnade sig med att titta på annat kändes han iallafall jättefin!
I slutet av passet fick han hoppa lite. Vi ville mest att han skulle få hoppa av sig inför lördagens banhoppnigsträning. Han var väldigt pigg och taggad, nästan på gränsen till rusig ibland. Men han hoppade väldigt bra! Han fick inte hoppa så högt, utan vi hoppade över det som stod framme, det kanske låg upp emot 90 cm. :)



0 Kommentarer till "De säger åt de att dra"

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0