Banhoppningsträning 5/4

Igår var vi iväg på banhoppningsträning på Vreta med Vinca och Gunvald. Det var första gången i år som jag hoppade bana ordentligt ute, så var pigga och glada :)

Båda fick hoppa 1m och först ut var Vinca. Hon var fin, men tände inte i riktigt från början på framhoppningen, men när vi hade hoppat några språng kom hon igång ordentligt och blev superfin! Hon var väldigt uppmärksam på mig, lyssnade direkt om jag bad henne att vänta eller att länga.

Tyvärr blev det lite konstigt på framhoppningen då det blev strul med tiderna, så hon det blev lite långt och hon fick vänta en stund på att få starta, men hon skötte det riktigt bra ändå.

När vi hoppade banan gick det super, hon var jättefin! Det var visserligen inte en helt prickfri runda, vi kom lite nära ibland när hon tog förhållningarna lite för sent, men annars fanns det inte mycket att klaga på! Felfria var vi och jag är jättenöjd med henne, snacka om bra start på säsongen!

Sedan var det Gundes tur. Han var väldigt glad att få komma iväg och hoppa lite, så han var pigg! Det kändes som att han ville köra sitt eget race lite på framhoppningen, men började lyssna ordentligt på mig efter en stund.

På banan kändes han med fin. Det blev ett litet missförstånd till tvåan så då stannade han och sen hoppade ändå, så det blev lite tokigt, men sen när vi hoppade vidare kom vi in i flytet igen och det kändes jättebra! Han rev dock sexan, för att jag inte riktigt fick med mig yttersidan. Jag fick ta om nästan hela banan igen och då var han superfin! Hoppade hur enkelt som helst! Så jag är jättenöjd med båda! 



0 Kommentarer till "Banhoppningsträning 5/4"

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0