Why is everything black and white

Vinca var superfin idag! Vi red på banan och störst fokus låg på galoppen. Hon var skitfin redan när jag red fram, lite tjafsig i början men det nötte vi bort med övergångar. Annars var hon riktigt stadig i formen hela passet igenom. Jag galopperade som sagt mest, och jobbade mycket mer öka, minska, att rakställa på långsidan till att sedan gå in på en 10-metersvolt där hon istället ska vara böjd. Jag är jättenöjd med henne, hon gjorde det så himla enkelt och bra. Det verkade som att hon tyckte att det var kul när det hände någonting hela tiden och hon har riktigt bra kondition nu också! Känns perfekt inför championatet!

Gunvald fick hoppa lite. Han var lite springig i början, men jag tycke inte att det var så konstigt för han har inte hoppat på drygt en vecka. Han blev mycket bättre mot slutet för då fick vi in flytet och jag drev i sprången så att han verkligen kunde hoppa igenom dem. Vi ställde hindren lite ur sväng osv eftersom det är första inomhustävlingen i helgen i Ljungby. Är nöjd med min prins!

Veronica skrittade mamma fram i skogen när jag skrittade av Gunvald och sen red hon henne på banan. Sen fick jag hoppa några språng på henne för att jag ville få tillbaka känslan och flytet som vi tappade i msvb i Vingåker. Hon var jättefin, hoppade avspänt och enkelt. Vi fattar bara inte vad problemet är. Vi kommer igen i Ljunby, så det så!



0 Kommentarer till "Why is everything black and white"

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0