We all get lonely days

Började med att rida Vinca idag. Vi skrittade fram i skogen och sen höll vi till på banan. Hon var superfin! Så bra har det inte gått på länge! Hon går och tjafsar en del i munnen, men idag red jag med stadig hand hela tiden, höll kvar när hon drog och drev framåt hela tiden. Hon blev mycket stadigare i formen då och slutade dra i tygeln, koncentrerade sig mer på mig och arbetet. Jag var också väldigt noga med att hon inte skulle förböja sig i högervarvet och att hon verkligen skulle vara vänsterställd till vänster, bytte varv ofta och gjorde mycket övergångar just för att hon ska behålla formen hela tiden. Är riktigt nöjd! Jag hoppade några små skutt också, absolut inget högt eller mycket, utan bara så att vi inte skulle bli ringrostiga. Hon var fin och det känns som att jag börjar få mycket bättre koll på galoppen nu med!
 
Jag red även Gunde och då följde mamma med på Veronica. Gunvald var fin, var stadig i formen och mjuk från början. Jag lade mest fokus på galoppen, lite öka, länga, hålla samma tempo på långsidorna... När han var varmt i kläderna hoppade vi också, inte jättehögt, men han fick i alla fall svänga lite vilket han tycker är hur kul som helst! Det jag måste tänka på är bara att driva genom sprången, framför allt på oxrarna och att jag inte får svänga för tidigt, i sprången, eftersom han är så himla uppmärksam och snabb i vändningarna händer det lätt att han tar med sig en bom. Men han var väldigt fin, jag är jättenöjd med min lilla prins!
 
Puss
 

3 Kommentarer till "We all get lonely days"
Postat av: Sarah Persson

Haha, har du fräknar och oranget hår? :D

2013-09-06 || 20:49:55
URL: http://justmesarah.blogg.se/
Postat av: benedit ♥

jättefin bild!

sv; hihi ja :D härligt, det är toppen med mig! vad har du gjort idag?
kram

2013-09-07 || 18:51:02
URL: http://moufieeh.blogg.se/
Postat av: Sarah Persson

Haha men det lät ju bra! :D

2013-09-08 || 20:45:40
URL: http://justmesarah.blogg.se/

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0