Men filmen börjar om ändå

Jag red först Gunde idag. Vi skrittade fram i skogen med mamma som red på Vinca och sen red vi på banan. Han var lite småträlig i början, spänd och inte särskilt samarbetsvillig. Men med lite lirkande blev han bättre efter passets gång och i slutet var han både avslappnad och uppmärksam. Det gäller liksom att visa honom snällt, men tydligt och bestämt att nu ska vi faktiskt jobba. Jag tränade mycket på att rakställa honom, gjorde övergångar bland annat innanför spåret just för att kontrollera att han verkligen var rak. Han är så himla rolig att rida när han går som han gick idag! 

Veronica red jag bara på banan. Hon var ganska fin, men lite seg eller vad man ska säga innan hon reagerade, tex när jag skulle sakta av tog det för lång tid ibland tills hon faktiskt hade saktat av. Formen var riktigt bra och hon gick stundtals helt super! Så det kändes ändå bra! :)

Förutom ridningen har vi dessutom tvättat båda ponnyerna inför Ljungby och putsat och packat nästan allting. Det som är kvar imorgon är att packa in allt i bilen och transporten bara. Är så himla taggad, det känns som att det kommer bli superkul!



0 Kommentarer till "Men filmen börjar om ändå"

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0