But if you close your eyes

För Gunvald stod det dressyr på schemat idag. Han var fin och mjuk, men lite spänd och stressad. Galoppen gick som vanligt super, men i traven och skritten spände han sig lite, taktade och höll på. Men det är bara att nöta vidare då och vara lugn själv, för då brukar han slappna av till slut. Idag kändes det dock som att jag inte fick igenom det riktigt. Tränade lite extra på att öka och länga. Det gick inte bra i början men i slutet gjorde han det riktigt bra!

Veronica fick hoppa lite. Hon var verkligen helt super i början, men sen red jag dåligt några språng så då fick hon trampa om och så, det kändes verkligen inte bra och det var liksom mitt fel. Jag hittade iallafall tillbaka till flytet ganska snabbt, och de sista sprången var så himla bra! Hon är helt otrolig när hon gör så, som en liten gummiboll. Världens bästa! Det känns riktigt bra när man märker att man själv faktiskt rider bra till hindret också! :D

På kvällskvisten red jag Aska i skogen. Det var jätteskönt, jag har känt dåligt samvete ett tag för att hon kommer i andra hand hela tiden, medryttarna hinner inte komma osv. Så vi hade det jättemysigt, hon är för underbar!!
Puss


0 Kommentarer till "But if you close your eyes"

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0