Mer som att jag tackar dig

Idag har jag haft studiedag och det ar varit sååå skönt. Som vanligt hinner man inte med alls så mycket som man tänkt, och jag har dessutom pluggat en hel del till ett matteprov imorgon, men ändå. Ledig en hel dag!

Vinca skrittade jag bara ut i skogen barbacka. Första gången hon reds sedan championatet och hon kändes fin, pigg och glad. Vi skrittade bara, hon hade nog gärna galoppat lite också, men vi tog det lugnt ;)

Efter lunch red jag Calle, en av unghästarna ju som jag och mamma rider in. Det var länge sen jag hann upp nu, så han var lite ringrostig även att mamma har ridit några gången. 
Han var jättefin ändå. Den spända och rädda hästen han var i början har börjat landa och nu är han gladare och vill vara ryttaren till lags, bara att han inte förstår alla gånger. Lilla bebisen.

På kvällen red jag Veronica. Vi skrittade ut först med mamma på Gunvald och Helen på Olympia. När vi kom tillbaka red jag på banan. Hon var fin, men skulle koncentrera sig på Maja som kom ner för att bli riden istället för på arbetet. Jag blev trött på henne och för att få henne att istället koncentrera sig på arbetet och mig gjorde jag massor övergångar, tempoväxlingar, gjorde stora och små volter. Och hon gav sig. Och blev jättefin! Mjuk och följsam, det kändes som att hon dansade fram i slutet <3



1 Kommentarer till "Mer som att jag tackar dig"
Postat av: Katarina

Fin blogg du har :)

2013-10-04 || 17:49:00
URL: http://shettisdrottning.blogg.se

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0