Jag vet att du sover

Jag började med att rida Gunde idag. Vi skrittade fram i skogen först med mamma och Emma på Olympia och Aska. När vi kom hem igen red vi på banan. Han har vilat i två dagar i rad nu och det märktes för han var pigg! Han var lite stel i början, så jag lät honom mjukas upp en bra stund i skritt och trav i början. Han blev mycket bättre efter en liten stund, och då blev han dessutom mycket mer samarbetsvillig. När jag började rida lite mer var han verkligen jättefin, han bar sig så himla bra och jobbade på energiskt men avspändt.

Sedan skrittade jag och Emma ut tjejerna. Det var jättemysigt. När vi kom hem igen red jag Veronica på banan. Hon var lite stel och väldigt pigg i början, så hon fick liksom Gunde en lång uppvärmning. När hon lugnade sig och slappnade av blev hon så himla fin! Det var jättekul att rida henne för hon var så himla... Bra! Alltså, allt kändes super! :)

En annan "rolig" sak idag var att Vinca, den lilla bebisen, tappade en tand! Hon har tappat en tidigare, men idag innan jag skulle rida såg jag när jag kollade i munnen att hon hade en tand som satt helt snett och den var lite blodig också (men i själva verket var den ju lös) och när jag kom tillbaka och hade borstat henne så var den borta! Så hon blir fit for fight inför SM, med nya tänder och allt ;)



0 Kommentarer till "Jag vet att du sover"

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0