Veckoplanering V 47

 
Det var längde sedan jag gjorde en sån här, men det kan vara kul att se hur jag planerar nu i veckan till SM och vilka klasser de ska gå där.
 
Måndag:
Gunvald: Barbackatur i skogen med Vinca utan några krav.
Vinca: Ut i skogen med Gunvald och mamma.
 
Tisdag:
Gunvald: Skogen och lite trimm på banan, bara rida igenom honom lite och känna att han känns bra.
Vinca: Ordentligt dressyrpass på banan. Checka av att allt stämmer och verkligen jobba igenom henne så att hon blir lösgjord och fin. Allt ska stämma.
 
Onsdag:
Gunvald: Dressyrpass på banan. Ordentlig genomridning. Lägger nog ganska mycket galopp så att han får springa av sig lite. Kanske hoppar något språng också, som avcheckning. Beror lite på hur han känns och på hur vädret är.
Vinca: Skogen och kort, lösgörande på banan. Bara kolla av att hon är pigg och glad och kolla att styrning, gas och broms funkar.
 
Torsdag:
Åker till SM!
Gunvald: Rida igenom honom lite så att han får kolla lite på omgivningen och så att han blir lösgjord. Inte så långt pass, men så att han känns bra. Han tävlar inget på torsdagen.
Vinca: Hoppar sitt första kval, en L.B. Målet är en fin runda och förhoppningsvis nolla.
 
Fredag:
Gunvald: Hoppar en L.C, warm up Mountain Horse. Jag ska visa honom tävlingsbanan ordentligt och sen sätta en lugn och fin nolla. Länge sedan vi hoppade l.c, men det är bara för att han ska få kolla tävlingsridhuset ordentligt och för att det var i l.c förlassen var.
Vinca: Hoppar sitt andra kval, också L.B. Jag vill att hon ska vara så fin som hon kan vara och att hon nollar.
 
Lördag:
Gunvald: Går sitt första kval, L.B. Jag ska tänka på att hålla ihop händerna och variera sitsen, annars ska jag rida precis som vanligt och inte tänka så mycket på att det är stilbedömning.
Vinca: Har förhoppningsvis kvalat till finalen. Självklart vill jag att hon ska vara felfri, men framför allt att hon ska ställa upp för mig och hoppa så bra som möjligt trots att det är tredje dagen.
 
Söndag:
Gunvald: Har förhoppningvis kvalat till final som går i L.B. Målet med den klassen är samma som i kvalet. Hoppas på en felfri ritt med höga poäng. Han är också anmäld till en öppen L.A, men det beror helt på hur det går och hur allt är om vi startar den eller inte.
Vinca: Är klar på söndagen och ska bara ta det lugnt och heja på Gundi.
 
Så ser veckan ut. Målet för hela helgen är fina och stadiga rundor. Skulle vara väääldigt kul att komma hem med någon (eller några) rosetter också :)
 
 

0 Kommentarer till "Veckoplanering V 47"

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0