Tävling i Linköping 2/11

Idag var vi iväg med Gunvald på tävling i Linköping. Det var första gången på länge jag kunde lägga allt fokus på Gunde, så det kändes extra kul. Jag var riktigt taggad och hoppades verkligen på placering!
 
L.B (90cm) bed A:0/A:0
 
Han kändes fin på framhoppningen, trots att det bara var framhoppning i ett varv och mycket folk där inne. Vi var riktigt bra i tid kändes det som, tills jag skulle börja galoppera, hoppa räcket en gång till och sen gå ner. Då skulle jag helt plötsligt gå in på banan? Det var tydligen en strykning precis före mig, som de inte hade sagt någonting om och som inte var med på startlistan. Då blev jag lite stressad, fick trava ner till nästa ridhus, som jag inte riktigt hann visa för honom och sen var det liksom min tur.
 
Men han kändes fin. Jag satte inte igång galoppen till 100% för jag hade hört att det var väldigt halt och jag hade ju inte hunnit känna på det. Han hoppade fint faktiskt, det kändes som en jättefin runda tills han rev sjuan, han räckte inte riktigt ut för att vi låg lite stort. Men åhhhh vad besviken jag blir! Det är så tråkigt när han river, för han kan det där så himla bra! Men ´jag tänkte bara att vi tar nya tag i nästa klass, då jäklar!
 
L.A (100cm) bed A:0/A:0
 
Han var ännu finare på framhoppningen till den här klassen. Jag hade mer tryck i galoppen och då hoppade han bättre. Han kändes också mer taggad.
 
På banan var han jättefin, det kändes verkligen bra! I svängen till 4:an, en kombination, var det riktigt halt (det hade gått omkull en häst där samma dag) så han kände det och då tappade vi galoppen lite i svängen. Jag kände direkt att han låg väldigt stort, så jag tänkte ta tillbaka honom istället. Det ville inte han, utan hoppade av stort och då blev det för långt i kombinationen vilket ledde till att vi rev b-hindret. Resten av banan gick suuper, men va gör det, när man har ett pet i bagaget? Jag börjar bli lite trött på det här nu, han kan det här, så nästa gång, på grevagården, ska vi ta mej tusan vara felfria! Inga mer nedslag nu, de har vi klarat av.
 
Är nöjd med rundan, men man vill ju ha nollorna också, och gärna en rosett med sig hem också.

0 Kommentarer till "Tävling i Linköping 2/11"

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0