Söndag på SM

Igår hann jag inte blogga, eller snarare orkade inte blogga. På tävlingsplatsen gick det typ inte att vara inne på internet, och sen när vi åkte hem var jag dötrött. Jag somnade i bilen hem. Som tur var åkte pappa och Magdalena hem med hästarna tidigare, vid två tror jag, men jag och mamma var kvar och tittade på SM och consolation, dels för att det är kul att se och dels för att det bara kan åka tre personer i lastbilen.
 
På morgonen gick Gunvald i alla fall finalen i MHPC. Han var riktigt fin, jag hade samma bra känsla som i förklassen på fredagen. Jag hade ett jämnare tempo än i semifinalen på lördagen och kom den här rundan perfekt till hindren, till skillnad mot i lördags då vi kom lite långt ifrån och lite nära då och då. Han var felfri och jag var verkligen jättenöjd. Vi fick stilpoängen 54,5 som jag egentligen är nöjd med, bara att det är ganska lågt mot vad de andra fick.. På protokollet blev jag jätteförvånad när jag fick en 10:a på vägval, det kan man ju knappt ens få. Ännu konstigare kändes det för att jag fick 6,5 och kommentaren "ngt slarviga" på vägval dagen innan, och jag tyckte inte att jag red annorlunda. På tempo och rytm fick vi 6,5 och kommentaren "överilat, våga sätta tillbaka mer" och det förstår jag verkligen inte. Han galopperade i en precis lagom galopp som var avspänd och reglerbar, då vi kom perfekt på alla hinder, han gick på rätt antal galoppsprång på alla linjer... Vad mer kan man begära?! Vad kunde jag gjort mer? Tagit tillbaka och ridit på ett kortare på alla distanser, fått fler galoppsprång i kombinationen för att han hade kort galopp??!! Jag ska ju reglera galoppen så att han går som en vanlig häst. Man kan ju undra om de ens tittar när man rider.
Jag är jättenöjd med ritten i alla fall, han var dunderfin, gjorde perfekta språng och gick verkligen precis som jag ville ha honom. Jag vet inte vad jag kunde gjort annorlunda. Jag är väldigt nöjd med att jag fick 8,5 på min hand båda dagarna också, då det är något jag har behövt jobba med! :)
 
Jag red en öppen L.A också, han kändes pigg och glad. Han var superfin! Jag satsade lite och han gjorde en jättebra runda som jag är jättenöjd med! Det var en A:0:a, tidshoppning. Tyvärr red han 9:an, och det förstår jag inte alls varför han gjorde, för jag kom bra och mitt på det. Det var bara som att han inte kom upp i språnget. En teori kan vara att han inte såg ordentligt pga solkatt eller något, och jag tror att det kan vara att det var uppridet i avsprångspunkten så att han inte fick något fäste. Jag är jättenöjd ändå, det var en kanonbra runda och jag red bra. Synd bara med petet. Känslan var jättebra i båda klasserna så det är det jag tar med mig.
 

0 Kommentarer till "Söndag på SM"

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0