Lördagsnöje

Idag har det varit en rejäl fixardag blandat med hästdag. Eftersom det är första advent imorgon (och första december för den delen) så har vi pyntat med ljusslingor osv i hela trädgården och fler och fler ljusstakar har kommit upp i huset.

Jag skrittade ut Vinca barbacka i skogen imorse och bara myste. Hon ska hem och vila imorgon, så det var skönt att bara gå ut i skogen och vara vi idag. Lilla stjärnan, vad stolt jag är över henne! Sveriges andra bästa femåriga D-ponny <3

Gunde fick också gå ut lite och då hade jag med Sallie. Han var på tårna om jag säger så, de håller på att göra en ny väg precis där vi brukar rida, så det fanns mycket att titta på. När han väl hade gått en stund gick det bättre iallafall. Jag hade tänkt att rida lite på banan också, men den var mer frusen än vad jag trodde, så jag travade bara några varv på en volt där det vad helt okej underlag. Han kändes faktiskt jättefin, mjuk, avslappnad och lydig. Det skulle tydligen bli varmare imorgon, så då hoppas jag att jag kan rida ordentligt :)

Olympia red jag först ut i skogen. Hon var spänd redan i boxen för att de jagade i skogen, så jag tog pessoabettet. Hon kan bli så himla dum om hon får för sig det, och det känns som att jag iallafall får lite mer att säga till om ifall hon känner att jag tar i henne. Hon höll sig faktiskt i skinnet, trots grävmaskiner och jägare. Det kändes som att det var på bristningsgränsen en gång men det gick. När jag kom hem red jag på banan lite, som förövrigt hunnit tina något. Hon var jättemjuk och fin, så det var jättekul! 
Hela gänget :)




0 Kommentarer till "Lördagsnöje"

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0